Nieuwe corporate campagne met de natuur als inspiratiebron: ‘Dichterbij dan je denkt!’
5 december 2023 Corporate campagne
Naast professionele uitvoerder zijn we bij De Enk Groen & Golf inmiddels ook uitgegroeid tot creatief en strategisch partner in de groensector. Er werd een nieuwe corporate campagne ontwikkeld waarmee de kracht van De Enk op een nieuwe, inspirerende manier in beeld wordt gebracht. Een beeldtaal die natuur als inspiratiebron voor het werk en het denken van De Enk benadrukt.
Nieuwe beeldtaal
We kiezen voor een nieuwe, inspirerende beeldtaal die de fantasie moet prikkelen. We maken een koppeling met de natuur en vertellen daarmee het verhaal van onze effectieve technieken, succesvolle samenwerkingen en innovatieve projecten. In de beeldtaal van de nieuwe campagne laten we zien dat we de kennis en kracht in huis hebben om eerder in de keten aan te sluiten en hoe de natuur ons inspireert om ons als 'vernieuwers' te blijven inzetten om de wereld buiten mooier te maken! 

Scherpere positionering
De afgelopen tien jaar heeft De Enk Groen & Golf onder leiding van eigenaren Gerard van der Werf en Frank Reulink een strategische heroriëntatie ondergaan. "We willen de groensector laten zien dat we niet alleen specialisten in aanleg en onderhoud zijn, maar ook een creatieve en strategische partner voor landschapsarchitecten, projectontwikkelaars en adviesbureaus." De kern van de campagne is het onderscheidend vermogen op conceptueel niveau. "We zijn niet alleen de uitvoerende partij; we zijn de conceptuele bedenkers. Onze expertise en marktkennis zorgen ervoor dat projecten niet alleen goed worden uitgevoerd, maar ook doordacht en haalbaar zijn." 

Uil als symbool van inzicht
De campagne introduceert de uil als symbool voor ‘volledig inzicht’, verwijzend naar ons 360 graden beeld van golfbanen. Onze Greenviewer, een innovatieve applicatie op basis van 3D-technologie, maakt onzichtbare aspecten zichtbaar via satellietsoftware, grondscans en drones. "De Greenviewer optimaliseert door een complete overview het beheer van golfbanen en groenprojecten, waardoor verduurzaming wordt gemaximaliseerd."  

image 1

Samenwerken als mieren
Een andere inspiratiebron uit de natuur is de mier. Wanneer een mier een obstakel tegenkomt, alarmeert hij andere mieren uit de kolonie om samen de hindernissen te overwinnen. Op dezelfde wijze gaan we samenwerkingsverbanden aan met allerlei organisaties. ‘Als onderdeel van de vakbeurs Openbare Ruimte werken we bijvoorbeeld nauw samen op Het Plein. Dit is een samenwerkingsverband tussen organisaties die in steden grote pleinen aanleggen. Zo versterken wij elkaar met het realiseren van projecten. We communiceren veel met elkaar over ontwikkelingen en innovaties in de markt. Hier leggen we de associatie met de mier, want voor elk obstakel vinden we dankzij de samenwerking wel een oplossing. Voor onze opdrachtgevers is dat prettig, want zo hebben ze alle benodigde projectpartners bij elkaar,’ 

image 2

Naast de uil en de mier worden ook de vlinder en het berglandschap als symbool gebruikt. De vlinder symboliseert de metamorfose van grijze wijken naar kleurrijke wijken voorzien van Zorgeloos Groen en het ecosysteem van een berglandschap wordt gekoppeld aan de werking van onze klimaatadaptieve daktuinen. 

image 3

image 4

Uitrol campagne
De campagne zal te zien zijn in vakbladen, op sociale media en bijvoorbeeld tijdens beurzen. Volgend jaar wordt een nieuwe website gelanceerd, waarin de positionering wordt belicht aan de hand van projecten en partners. "Ons doel blijft onveranderd: de wereld buiten mooier maken, met inspiratie uit de natuur als drijvende kracht. We zijn vernieuwers en willen dat blijven uitdragen op strategisch en conceptueel niveau. Deze kerngedachte blijft verankerd in het DNA van De Enk Groen & Golf."